David Ekander, nordisk marknadschef Garmin Nordic, Frida Nevalainen, marknad SOK, Åsa Edlund Jönsson, generalsekreterare SOK, Mauricio Hultgren B2B försäljning Garmin Nordic, Ida Enstedt, PR och kommunikation, Garmin Nordic. Foto: SOK.

Publicerad 14 november 2023

SOK och Garmin navigerar tillsammans mot världstoppen

Sveriges Olympiska Kommitté och teknologiföretaget Garmin blir partners.

- Ett samarbete som ska göra det lättare för våra aktiva att nå sina mål på vägen till världstoppen, säger SOK:s försäljningschef Tobias Hauff.

SOK och Garmin har gemensamma intressen och kulturer som gör ett samarbete naturligt.

– Vi har ett starkt engagemang för kontinuerlig innovation och hög kvalité. Det går hand i hand med vad vi ser hos Garmin som en global leverantör av wearables med pulsmätning, säger SOK:s försäljningschef Tobias Hauff.

Garmin utvecklar teknologi för den aktive utövaren inom många olika sporter och har cirka 20 000 anställda runt om i världen. Samarbetet knyts främst kring de hjälpmedel som aktiva i SOK:s stödprogram Topp och Talang kan få via Garmins stora utbud. SOK:s resursteam kommer också att ha stor nytta av samarbetet.

– Garmins produkter mäter både prestation och hälsodata vilket är viktigt att aktiva idrottare analyserar i strävan mot att nå sina högt uppsatta mål. Vi är mycket glada över att få möjlighet att samarbeta med SOK och Sveriges ledande idrottare, säger Jan-Åke Arenäs, VD för Garmin Nordic.

Partnerskapet är mellan Garmins svenska verksamhet och SOK, och gäller till och med år 2026.

Partners

Huvudsponsorer, logotyper