SOK ska nå ut via Ocean Outdoor
Ocean Outdoor och Sveriges Olympiska Kommitté har tecknat ett flerårigt avtal där Ocean blir partner och officiell leverantör till SOK.
Ambitionen är att utnyttja kraften i Ocean Outdoors expertis och erfarenhet att synliggöra budskap för att bygga engagemang och nationell support till det svenska OS-laget mellan och under olympiska spel, samt att kunna marknadsföra SOK:s partners i en olympisk kontext.
- För oss på SOK är samarbetet med Ocean Outdoor en milstolpe i vår ambition att göra vår rättighet större. Vi kan nu i större utsträckning nå ut med vilka vi är, vad vi står för och vad vi gör samtidigt som våra partners exponeras i association med oss. Det värde som det skapar för alla parter hoppas vi ska bidra till framtida svenska OS-framgångar, säger Åsa Edlund Jönsson, generalsekreterare på SOK.
SOK är ansvarigt för de olympiska frågorna i Sverige och har som huvuduppgift att förbereda och leda det svenska deltagandet i OS med sikte på konkurrenskraftiga trupper. SOK verkar också för att skapa fler goda förebilder för unga och samtidigt inspirera fler att utvecklas inom idrott, skapa möjligheter att utvecklas oavsett bakgrund, kön och ekonomi samt att sprida de olympiska värderingarna om vänskap, respekt och strävan efter utveckling.
Ocean Outdoor blir Team Partner till SOK.
- Vi är förstås väldigt stolta och glada över den hedersamma möjlighet vi nu har att långsiktigt vara med och skapa en ny plattform för människors interaktion med svenska olympier, de olympiska spelen och varumärken som stöttar den svenska olympiska rörelsen. Ett av våra gemensamt uppsatta mål är att bygga engagemang och känsla av närhet till OS för människor på hemmaplan. I det arbetet och för övriga partners till SOK kommer Digital Out Of Home ha en nyckelfunktion, säger Anders Axelsson, CEO, Ocean Outdoor Nordics.
Ocean Outdoor skapade kategorin Digital Out Of Home (DOOH) 2005 och har sedan dess drivit och etablerat DOOH som den engagerande mediekanal det är i dag. Ocean Outdoor vill med DOOH nyttja kraften i att kunna kombinera räckvidd, publik, plats, kreativitet, data och unik teknologi.
Över tid har parterna som ambition att inom den olympiska kontexten bland annat utveckla kampanjer, kommunikations- och contentlösningar som skapar ytterligare värde för den olympiska rörelsen och den svenska idrottspubliken.