Publicerad 28 juli 2017

OS året runt i Eurosport

Nytt samarbete gör att du kommer kunna uppleva OS året runt!

Discovery Communications och the Olympic Channel presenterade idag ett nytt partnerskap för att engagera en ny, yngre och bredare publik i Europa in i den olympiska rörelsen. Ambitionen är att inspirera med de starka berättelser om ambition, uppoffring och prestation som finns runt de aktiva. Detta kommer att finnas tillgängligt året runt och på flera skärmar.

Avtalet gäller 50 länder i Europa inklusive Sverige. Premiären sker redan den 2 augusti och visar än en gång att Eurosport är Home of the Olympics. Du kommer kunna se exklusivt material från samtliga OS mellan Rio 2016 och Lillehammer 1994 på Eurosport och Eurosport Player. Olympic Channel kommer också visa material från Eurosport.

Dessutom förstärks den olympiska närvaron i sociala medier med höjdpunkter från OS-historien. Speciella temaveckor kommer att presenteras och inte minst – 60-minuters program med de största ögonblicken från de olympiska spelen.

- IOK har varit en extremt stark partner under förberedelserna för våra första spel som Home of the Olympics inför PyeongChang 2018. Vi är glada att det nya samarbetet kommer att fördjupa vårt förhållande och utvidga vår olympiska berättelse ytterligare, säger Peter Hutton, CEO Eurosport.

- Vi är glada att samarbeta med Eurosport för att få publiken närmare den olympiska rörelsen genom en mer personlig upplevelse genom den olympiska kanalen. När vi närmar oss vårt ettårsjubileum med the Olympic Channel är detta nya partnerskap ett viktigt steg eftersom vi fortsätter att växa och expandera plattformen över hela världen med lokala versioner, vilket gör det möjligt för fans att upptäcka, engagera och dela med sig i sportens kraft och spänningen i de olympiska spelen, säger Mark Parkman, general manager of the IOC’s global Olympic Channel.

Avtalet sträcker sig över OS 2024.

Partners

Huvudsponsorer, logotyper