SOK söker marknads- och kommunikationschef
De olympiska ringarna, världens främsta idrottsvarumärke, ska utvecklas till nästa nivå i Sverige. Sveriges Olympiska Kommitté (SOK) söker en marknads- och kommunikationschef med erfarenhet av att framgångsrikt driva kommersiella intäkter samt utveckla varumärken.
Den olympiska rörelsen i Sverige är inne i en händelserik tid. En förstudie undersöker om Sverige har förutsättningar att arrangera vinter-OS och Paralympics 2030. Under 2024 väntar sommar-OS i Paris.
– På SOK jobbar vi mot högt uppsatta mål både när det gäller OS-medaljer och intäkter. Vi söker nu en person som drivs av att leverera såväl strategiskt som operativt tillsammans med andra. Ett nyckelområde blir att bygga digitala marknads- och kommunikationsstrategier, säger SOK:s generalsekreterare Åsa Edlund Jönsson.
En viktig uppgift för den nyinrättade tjänsten blir att utveckla kommunikationen till såväl partners som olympiska idrottsförbund i syfte att öka kunskapen och intresset i Sverige för den olympiska rörelsen.
– Uppdraget blir att utveckla och stärka SOK:s varumärke och intäkter, samt bidra till ökad kunskap om den olympiska rörelsen i Sverige. Det är viktigt för oss att stärka våra stödprogram så svenska idrottare, oavsett familjens eller idrottsförbundets ekonomi, kan göra en full satsning mot världstoppen. Det är en resa vi gör tillsammans med SOK:s partners, säger Åsa Edlund Jönsson.
Här kan du läsa mer om tjänsten:
Sök jobbet som marknads- och kommunikationschef Länk till annan webbplats.