Christofer Wallér, SOK marknad, Louise Ryning, Director of Operations, Unibail-Rodamco-Westfield, Northern Europe, Jacob Brandon-Cox, Brand Partnership & Media Manager, Westfield Rise Nordics, Tobias Hauff, marknad- och försäljningschef SOK, Camilla Garami, Senior Manager Brand Experience & Partnerships, Westfield Rise Nordics, Frida Nevalainen, SOK marknad. Foto: Daniel Gual.

Publicerad 15 november 2023

Olympiafestivalen flyttar in i Westfield Mall of Scandinavia

Med varumärket Westfield blir Unibail-Rodamco-Westfield officiell leverantör till Sveriges Olympiska Kommitté (SOK). Det fleråriga samarbetet innebär bland annat att Westfield Mall of Scandinavia kommer stå värd för Olympiafestivalen och hemkomstfirande i samband med OS i Paris 2024. Under Olympiafestivalen finns möjlighet att testa på olympiska sporter och fira svenska framgångar.

”Vi är väldigt stolta över detta samarbete! Vi vill skapa positiva och betydelsefulla samlingsplatser och tillsammans med SOK kommer vi kunna tillgängliggöra en engagerande gemenskap kring Sveriges deltagande i OS över en längre tid till en bred målgrupp”, säger Louise Ryning, Director of Operations URW Northern Europe.

För att stärka den olympiska rörelsen, och för att inspirera fler till att utvecklas inom idrott, kommer en rad aktiviteter att genomföras i Unibail-Rodamco-Westfields svenska centrum: Westfield Mall of Scandinavia, Westfield Täby Centrum och Nacka Forum.

“Tillsammans med Westfield kan vi nå en bredare publik över tid och skapa ytterligare värde till våra partners. Det är ännu ett steg i att bygga vidare på vår starka kommersiella plattform och låta fler ta del av den olympiska rörelsen”, säger SOK:s marknads- och försäljningschef Tobias Hauff.

Westfield Mall of Scandinavia blir basen för de som vill uppleva OS på hemmaplan i Sverige nästa sommar. I samband med Olympiafestivalen kan besökare njuta av direktsänd olympisk idrott tillsammans med SOK:s hela partnerfamilj och förhoppningsvis få flera tillfällen att fira med blågula idrottare som kommer hem med medaljer från Frankrike.

Olympiafestivalen blir starten på en mångårig olympiska satsning från Westfield, som ska skapa en olympisk glöd som sätter barn och ungdomar i rörelse.

“Vi ser med spänning och stolthet fram emot att skapa unika och minnesvärda upplevelser tillsammans med SOK och den olympiska partnerfamiljen. Tillsammans kommer vi etablera en helt ny mötesplats för den olympiska rörelsen i Sverige där vi långsiktigt kan bygga på våra gemensamma värderingar” säger Camilla Garami, Senior Manager Brand Experience & Partnerships - Westfield Rise Nordics.

Partners

Huvudsponsorer, logotyper