Publicerad 19 mars 2015

Anna Lundin ny marknadschef på SOK

Anna Lundin blir Kommunikations- och Marknadschef för Sveriges Olympiska Kommitté.

Den viktiga uppgiften och utmaningen är att stärka värdet och intäkterna av det Olympiska varumärket.

Anna Lundin - ny marknadschef på SOK. Foto: SOK

-Anna ska utveckla och driva kommersiella samarbeten och projekt för att skapa intäkter till SOK:s Topp och Talangstöd. Detta skapar direkta förutsättningar för framgångar i kommande olympiska spel. I uppdraget ligger också att utveckla och finansiera olika Drömprojekt för att inspirera fler unga, ledare och föräldrar att bli mer delaktiga i den olympiska rörelsen, säger Peter Reinebo, SOK:s verksamhetschef.

Anna kommer närmast från LynxEye brand consultants AB i Stockholm där hon arbetat i tre år som projektledare och ansvarig för försäljning av tjänster som varumärkes - och marknadsstrategier samt också genomfört dessa projekt för ett stort antal företag och organisationer.

Innan dess så var hon på Tetra Pak international i fem år och arbetade som ”Global product manager” med analyser, marknads- och försäljningsstrategier och hållbarhetsfrågor.

Varumärkesfrågor samt strategier och planer för marknadsföring av konsumentprodukter var uppgifterna för Anna under föregående tre år på Procter & Gamble Nordic.

Anna har gått på Handels och spelade badminton i landslaget under hela 90-talet.

-Det ska bli både spännande och roligt att arbeta med SOK och dess starka varumärke och möjligheter att påverka våra möjligheter till idrottsliga framgångar ur mitt perspektiv, säger Anna Lundin.

Partners

Huvudsponsorer, logotyper